#14 Eid Mubarak 2018


Alhamdulillah
Syawal tiba lagi. Hari ini adalah hari ke sebelas syawal kita beraya.
Syukur.
Dan hari ini juga adalah hari ke 8 mak dan ayah mengerjakan umrah di rumah Allah SWT. Agak sunyi sedikit raya kali ini tanpa mereka berdua.So, raya kali ini agak tidak seronok berbanding raya raya sebelum ini. Jadinya bagi sesiapa yang masih mempunyai ibu dan ayah, sayangilah dan hormatilah mereka selagi hayat mereka masih ada.
Bagi aku walaupun mereka tiada dan sedang mengerjakan umrah... perasaannya agak tidak seronok sangat sangat sunyi. Senang kata TAK BEST lah raya tanpa mak dan ayah.
Rinduuuuuuuuuuuuuu mak ayah. Sangat..


Salam Aidilfitri semua 😊😊😊

#hakakcubawalautak100%
#hahahahah

#13 Teachers Day


Harap tidak terlambat untuk ucapkan
SELAMAT HARI GURU pada semua warga pendidik di seluruh dunia.
HAPPY TEACHERS DAY TO ALL OF YOU.
tahun ni sambutan agak biasa biasa je, tiada yang luar biasa. Seperti biasa.. seperti sebelum sebelum ini cumanya diadakan bacaan yasin dan tahlil ringkas di waktu pagi.
Dan juga sambutan kali ini agak formal jika nak dibandingkan pada tahun tahun lepas. Agak tidak berapa nak UMPHHHHHH orang kata.
Tapi apa apa pun.. ikhlaskanlah hati kita untuk mendidik anak bangsa demi kemenjadian anak anak ini semua.


Terima Kasih Cikgu!

#12 Huh


Post untuk hari ini adalah huh!
Huh!
Huh!
Huh!

Padan muka aku. Hahahaha gelakjelah yang aku boleh buat. Tu pun dalam hati je lah. Padan muka aku sebab tak bertindak cepat. Tapi kalau aku pergipun nanti jadi lain pula. Huhuhu tapi bila tak pergi rasa lain pula. Huhuhuhu berhuhuhuhu je lah aku hari ini. Dari kejauhan. Tak apalah... ada sebabnya Allah SWT x gerakkan aku ke sana. Hehehe takut jadi lain pula nanti kan. Jadinya, biarlah aku dok situ je dandiam. Happy happy gelak gelak walau sebenarnya rasa tu lain macam.
Kahhhhhhh

#siscuba
#sisasyikcubajetapitakjadijadi
#huhuhuhuhuhujelah

#11 Share Monolog




Gadis monolog berkata

Manusia adalah ujian yang terbaik
setiap orang memiliki kesempatan yang sama untuk berasa sedih dan bahagia dalam kehidupannya. Sepahit mana masa lalu yang kita alami bersama dia dahulu, masa depan masih boleh menjadi begitu cerah meskipun masa lalu pernah begitu gelap. percayalah.
Cintakan manusia, manusia itu akan mati.
Cintakan keindahan dunia, keindahan itu pasti sepi.
Cintakan Tuhan, itulah cinta yang hakiki. -GM-

Menyukai seseorang tidak semestinya kita memiliki dirinya
cukuplah sekadar dapat melihat orang yang kita suka itu bahagia
mencintai illahi lebih memberi kebahagiaan kerana hanya Allah
yang tahu apa yang terbaik untuk diri kita
Dan hanya cinta kepada-NYA itulah Cinta Hakiki

#siscuba
#masihlagimencuba

#10 Puasa Sama


Harini puasa lagi
Insya allah
Sebab dah terbiasa berpuasa maka tak berapa nak kisah sangat cari makanan jam 10 nih.
Cumanya
Haussssss sangat. Kalau nampak milo ais kaw kaw sanggup minum. Hahhahaha astaggfirullah. Tak elokkkkk fei.
Ok ok.. harini nak cerita makanan yang den masak semalam waktu berbuka. Alhamdulillah anak den yang sulung berjaya berpuasa penuh hingga azan magrib. Kesian dia melepekkkkkk je. Dah berbuka pun melepekkkkkk juga. Hahaha dulu masa 6 tahun di tadika iman dia berjaya puasa 25hari..dan 5 harije dia tinggal. Dan sekarang sedang dipraktikkan sebab tak lama lagi kita akan menyambut ramadhan..maka kenalah standby dari awal.

Ok ok melalut dah...semalam den masak ayam ungkep dan mee hong kong. Wowwwww terlebeh rajin plak semalam nih.
Akak dok google google...bolehlahh layan ungkep nih. Lagipun lama tak layan ungkep. Jam 5 akak berperang kat dapur.. akhirnya siap jam 6 lelebih dengan 2 masakan. Sepatutnya keuw tiaw hong kong tapi xde kuew tiaw akak layan dengan mee kuning.
Bolehlah kannn drp xde.
Ok ok
Tadaaaaaa
Ok harini juga seperti biasa blurrrr masakan apa nak dimasak. Kahhhhhh

Oh ya...sis dalam proses #siscuba kan. Hahahahha harini sis ada happy sikit dapat ehemmm drp dia. Kahhhhhhhh
Ok suka sungguh.
Full stop
Hahahhahahaa larikkkk

#9 Buka Puasa


Aku puasa lagi harini. Alhamdulillah Allah SWT izinkan aku untuk berpuasa lagi dan insya allah esok pun aku akan berpuasa lagi.

Harini menu berbuka aku mee hailam. Sejak puasa ni tekak hanya berselera dengan mee sahaja. Nasi ni kurang pula bernapsu nak makan nasi.

As usual aku lupa nak ambil gambar..hahahaha ketawa sendiri je lah. Jadi..aku gantikan dengan gambar ehsan drp pakcik google nih. Thanks pakcik google, anda memang awesome. Hahaha


Masakan yg aku masak lebih kurang camnilah cumanya tang udang tu takde la pulak. Aku gantikan dengan isi ayam dan fishball serta sayur2ran sahajalah. Anak anak berselera makan. Seronok nengok anak2 makan. Anak2 happy, omak pun happy sokmo. Hehehe
Yg penting perut pun happy. Gendang gendut tali kecapi..perut riang senang hati. Kahhhhh

Harini penuh dengan kisah.. mula2 aku mulakan dengan anak aku yg no 2. Si faris. Alkisahnya, dia mengalami penyakit yang dipanggil kencing tak lawas. Alahaiii siannya anak aku. Aku risau sangat kalau dia sakit yg lebih teruk drp itu dan bersangkut paut dengan buah pinggang mcm omaknya. 

Pi ke klinik dan doktor bagi 2 ubat. Alkisahnya anak nombor 2 ni payah nau nau nak makan ubat dan kena berperangggggg sinsing baju kain tangan bagai. 
Akhirnya nak makan setelah omaknya memujukkkkkk dengan pelbagai cara. Huhuhu oh anakkkkk sabarjelah..

Yg seterusnya anakku sulung as usuallah. Harini di sekolah dia dikehendaki puasa sunat isnin sebagai latihan bulan ramadhan yg bakal tiba x lama lagi. So aku pun temankan lah anakku berpuasa sama. Sekarang jam 10 dia akan dikehendakinsolat dhuha. Moga yg baik2 sahaja mengiringi anak anak anak ku semua.

Dan anakku yg nombor tiga si fatih tu dah pandai bergurau senda dengan abang abangnya. Tak nak kalah kalau bermain. Dia sajaaaaa. Hahahahah as usual ikut omaknya.

Oklah..nak sambung rph. Baiiii

Dan #siscuba masih lagi sedang cuba. Insya allah harap sis okje walau rasa tu lain macam sahaja. Kahhhhhhhhh



#8 memori



Dan hingga satu saatnya nanti, kita hanya menjadi sekeping gambar dan memori.

Ada kalanya kita tidak tahu nilai sebenarnya saat saat indah kita itu. Hingga ia menjadi suatu memori dalam hidup kita.

Di saat kita masih punya waktu ini, ambillah ibrah daripada setiap kenangan itu agar kenangan itu akan menjadi memori yang paling indah dalam hidup kita.

Memori yang tercipta adalah sebagai ingatan dan juga kenangan. Andainya kita tiada nanti, ianya akan tersemat sepanjang hayat.

Terima kasih atas segala memori yang pernah hadir dalam diri ini.

#credittogadismonolog
#siscuba