Dua puluh empat: Resepi nasi lemak


Korang.....
semalam kan aku kan masak kan nasi lemak tau... tapikan aku kan lupa kan nak kan amik kan gambar lorrrr. Aduhaiii lamaaaaaaaa sangat aku tsk hapdate blog pssai resepi tau. Seriously internet tak ada di rumah ni amat lahhhhh susah payah. Haishhhhhhhh

Oklah, berbalik pasai nasi lemak yang aku masak ni mudah je. Kacang je. Hihi mmg guna kacang pun masak nasi lemak ni. Batu sedap nak ngunyah krappkruppkrapp ^^

bahan2 Nasi lemak
3 pot beras
2 lai daun pandan
1camca gula
1camca garam
3/4 santan kotak pun boleh
1 1/2 cawan air masak

Korang masukkan je semua ni dalam periuk nasi dan tunggu didih dan kompem bau sangat sedap dan menyelerakan. aummmmmmm..hehe

Sambil2 tunggu nasi masak korang gorengla apa yang korang nak makan. Macam aku teringin nak makan ayam goreng... aku goreng ayam... goreng telur...goreng ikan bilis...goreng kacang... timun je tak dak. Huhuhu x sedap plak.. tapi tak po lah.. bantaijela labuuuuu

nyummmmm nyummmmm

Burpppppppp kenyang

Bai



0 orang dok baca: