Empat puluh enam: spagetti carbonara pula



Alhamdulillah, barakallah..
Berjumpa lagi kita di lembaran yang baru ini. Syukur padaMU Ya Allah kerna memberikan aku kenikmatan bernafas pada hari ini. Syukurrr...

Hari ini aku telah membuat resepi masakan aku sendiri. Aku selalu berpegang pada kata kata ni dlm bidang masakan khususnya..iaitu, "tak pe, kita yg buat dia"  ;)

Korang nk tahu kenapa? Sebabnya dalam bab masak memasak ni besar cabarannya terutama drp pengomen pengomen netizen yg berada di rumah ini. Food tester yg ada di rumah ni sgt tinggi citarasanya..bukan sorang shj, bahkan ketiga tiga putera raja di rumah ni sgt cerewet. Makanya, aku haruslah masak masakan yg sesuai dan aku selalu bermonolog pada diri aku sndiri,

Ehhh, takpe..kita yg buat ia.

Maksudnya, takpelah..kita yg masak masakan ini. Kita yg buat ia. Kita yg olah ia. Jadi, haruslah terima bukan?? The key word is YAKIN. hahaha even semberono pun, haruslah yakin. Kalau tak mengena, tak apa..jgnla kecewa. Cuba dan cuba lagi... ahakss (^^,)

Ok ok.. aku sudah mula melalut. Maafkan aku yang hina ini ya.. baiklah, hari ni resepi aku seperti semalam juga. Sama sahaja bahan2 dan cara masakannya. Akan tetapi, bahan utamanya aku gunakan spagetti dan bukan makaroni seperti semalam.. semuanya sama sahaja, cara masakannya, bahannya.. sebab apa? Sebabnyaaa, KITA YANG BUAT IA... (^^,) kikikiki

Jadi, aku pun terlupa nk snap gambor. Ahakssss... maaf sekali lagi..

Chow
Till then




0 orang dok baca: