#2017 5 Empati



Empati pada kamu wahai anak muridku!
Bila mana aku mula bekerja setelah 3 bulan aku bercuti, aku dapat seorang anak murid lelaki yang langsung tidak tahu membaca.
Kesian sangat padanya kerana dia tidak pernah bersekolah sejak dari pra sekolah lagi. jua tidak pernah bersekolah tahun 1. tercicir muridku ini.
Aku tak faham kenapa murid ini tidak disekolahkan sejak dari dulu. dan bila mana kerajaan mengenakan denda terhadap ibu bapa yang tidak menyekolahkan anak-anak mereka, maka barulah murid ini disekolahkan.

aku bermonolog sendirian,

APA SEBENARNYA DALAM FIKIRAN IBU BAPA NIH?
MCM MANA MASA DEPAN MURID INI NANTI?

Bertabahlah anak muridku,
cikgu akan cuba membuat kamu membaca, mengira seperti rakan-rakanmu yang lain.
cikgu akan tunggu saat itu..

#hashtagcikgucuba

0 orang dok baca: