Aku jahit manik..^^



cuti-cuti ni selain daripada aku mencuba resepi-resepi yang ada di pakcik google ni, aku juga ada buat satu lagi hobi ni... ahakssss jahit manik di baju. hehehhe.. aku bukannya profesional tapi baru beginner sahaja.. cewahhhhhh. mula-mula jahit manik ni pun aku belajar dari cikgu kat sekolah dan juga dalam youtube. ^^

aku nak menjahit baju kurung ni aku tak pandai...apatah lagi nak mengait mafla pun aku tak pandai sangat...maka jawapannya adalah menjahit manik je lah yang aku terer sikit pun.. (manik pun mahal kan? hehehe tapi cantik-cantik)..sabarjelah..

ni hasil jahitan manik yang aku buat di lengan tangan. gambar yang aku ambil ni tak berapa cantik sebab handphone aku ni jenis yang murah je. dan juga...jahitan manik yang aku buat ni tak berapa menarik sebab jahit yang simple simple sahaja (beginner kan?) ^^...gambar ada lagi...tapi tak sempat nak upload banyak-banyak. sebabnya aku berperang dan berebut handphone dengan si anak aku yang kecil ni ha.. sabajelarrr lagi..

tadaaaaa.....







Lepas ni nak sambung jahit manik lagi...sebab ada baju baru yang baru siap dijahit, jadi tangan tu nampak kosong jer... so nak acu-acu manik yang sesuai. hehehehe takpelah, slow and steady je. insyaallah berkat kesungguhan dan sabar, ada hikmahnya nanti.Amin

ok. chow

p/s: esok lusa tulat tak dapat nak hapdate blog ni, sebabnya hakak nak g holiday. (dalam negera je pun) dekat aje...^^ yeayyyy alhamdulillah akhirnya dapat juga pergi holiday, setelah hampir 4 minggu terperap di rumah dan minggu depan dah start kene g sekolah.. hohohoho syukur sangat. hehehe


0 orang dok baca: