Resepi: Tortilla Ayam versi aku ^^



Kalini aku dah try buat resepi tortilla ayam hasil carian dalam pakcik google ni. Aku sangat-sangat berterima kasih pada pakcik google sebab bagi aku pelbagai versi resepi yang lazat dan menyelerakan serta unik dan kreatip.

Jadi, hasil carian aku di pakcik google ni..aku telah memilih untuk membuat Tortilla Ayam versi aku menggunakan ayam dan juga balance tortilla yang ada sewaktu buat mini pizza haritu. Disebabkan bahan-bahan yang terhad dalam fridge tu, maka aku guna apa yang ada la. Nasib baikla ada ayam fillet tu..tapi daun-daun hijau sepeti salad mahupun kobis  xde dalam stok...ada daun sup jek ^^..so, aku gunalah apa yang ada. heheheh sadis kan? ^^

so..bahan-bahan yang aku guna adalah


Bahan-Bahan Ayam Panggang
Chicken Fillet @ Isi dada ayam
Minyak Zaitun
Garam
Perasa
Sos Tiram
Daun sup (ini je yang ada dalam stok)
Mozarella
Roti Tortilla

Cara aku: 
Aku goreng ayam tu dulu dan kemudiannya baru aku tumis dengan yang lain. Kemudiannya, aku letak bahan-bahan yang dah siap tumis tu atas wrap tortilla tu berserta dengan mozarella.
Aku bakar dalam microwave dalam 3-5 minit dan SIAP! hahahahaha

sangat simple tortilla wrap versi aku ni. sebabnya nak bawa bekalan makan dalam kete masa pergi holiday haritu.

Simple kan? ni je lah bahan yang ada.. kalau dalam fridge tu ada macam-macam bahan yang lain kompemlah lagi sedap. hehheehee

ni hasilnya..... TADAAAAAAAA



hahahahahhaahahah sikit je bahan-bahannya sebab nak cepat dan dah terlambat nak mulakan perjalanan. ^^


Alamak gambar terbalik.......takpelah samaje... dan yang ni plak isi dalam tortilla tu setelah dibakar dalam microwave. hehehee

Sekian..

chow


0 orang dok baca: