Resepi: Roti Jala Lembut


Post kali ni aku nak kongsikan resepi roti jala yang dah aku buat. sebenarnya dah banyak kali la aku buat cuma yg kali ni aku buat gebus gebas lembut.. aku ni time coti-coti xde keje sangat. (banyak kerja tapi malasssssss) ^^...so aku google lah pakcik coogle ni mencari resepi apa yang ada untuk dimakan. alarrrr tak apalah, sekali sekala..apa salahnya.

ni resepi roti jala yang aku ceduk dari sorang kakak blogger yang pandai masak ni. nyum nyum.. seronok aku tengok blog dia. asyik hapdate resepi yang sedap sedap dan gambar-gambar yang menyelerakan...

nyum nyum..

Roti Jala Lembut
Bahan-bahan:
3 cawan tepung gandum
3 1/2 cawan air
1 biji telur
1 sudu besar marjerin (dicairkan dahulu)
sedikit perwarna kuning
1 sudu kecil garam
sedikit minyak (atas kuali)

Cara-Cara
- Korang campurkan semua bahan ni dalam satu mangkuk dan kacau menggunakan whisker hingga sebati. Lagi mudah kalau korang guna blender. (aku guna blender jek) ^^
- Panaskan kuali..lengserkan minyak sikit atas kuali
- Guna acuan roti jala, korang ceduk adunan dan kiraikannya atas kuali
- Tak perlu balikkan, angkat terus dan letak atas pinggan. kemudian, lipat dan gulung ikut suka korang
- Makan roti jala dengan cicah kari sangat sedap. cubalah ^^


ini lah hasil aku pergi menjala :))



Nanti aku cari resepi yang lain...try dan hapdate kat blog yer.
kalau rajin..... ^^ heehheheheh
chow

0 orang dok baca: