Resepi: Pizza mini versi aku ^^



Hi u ollssss..

Bertemu kembali dilembaran yang baru ini. hari ni aku nak cerita pasai resepi yang aku dok try n error. ye larrr...hakak bukannya chef dik oittt.. dan juga bukannya pandai masak sangat. kalau setakat masak untuk makan sendiri dan juga keluarga tu bolehlakan..

ok..berbalik pada resepi ni sebenarnya aku mintak dan dapat dari kawan aku masa dok matriks kat kl dulu. Anis namanya..tapi aku tak berapa nak sure dia ada blog ataupun tidak.....kalau ada, bolehla aku google resepi dia yang lain-lain. hehehe bukan apa, aku tertarik dengan mini pizza yang dia buat...menyelerakan sungguh especially mozarella yang dia letak kat atas pizza tu.. melempah ruah.. nyumnyummmmmmm

ok...ni lah hasil yang aku dok try n error pizza mini aku tu...:PP



tadaaaaaaaaaa.... ^^

ni aku guna tortilla wrap je. nak uli tepung aku tak pandai...kang tak jadi kang, naya je tepung hakak tu...kikikiki
aku pun xde pepperoni nak diletakkan sebagai topping, cukuplah sekadar sosej saja sebagai topping nya. hehe bukannya lokek atau apa..memang aku tak jumpa semalam kat carefour. hehehe jadi sosej pun bolehlaaaa :))

ok...ni bahan-bahan yang aku guna..simple jek..


tortilla wrap sebagai base
kimball cendawan sebagai sos
mozzarella tu chesse nya
sosej sebagai topping

hehehehe..dan bakarlah dalam oven tu dalam 3-5 minit.. aku bakar dalam microwave jek sebabnya oven hakak rosak dikkkkk...sedih giler babas... pas pindah ni verangan lah nak masak pelbagai menu menggunakan oven..tapiiiiiiii rosakkkkkkkkkk

alahaiiiii mood sedih dahhhh...
ok chow

0 orang dok baca: