^^ Kompem domammmm...

a ah kompem aku demam dan firas juga demam..ciannya anak ibu.. aku dapat mc 2 hari..aduyaiiiii...
pagi tadi, khamis 7 Julai jam 6.45 pagi..

aku dah sesiap pakai baju, pakai tudung dan pakai segala bagai.. aku kejut firas cam biasa, aku rasa badannya..eh panas lah. demam ke anak aku nih? firas celik dan dia tak senyum plak pagi ni.. uishhh..herannya.. aku agah cam mana pun dia tak sengih cam biasa, senyum sikit jek.. aik? bertambah lagi heran aku nih...

takpelar...aku sedapkan hati aku. mungkin aku kacau dia tido kot..tu yg takde mood tuh. huhuhu.. aku angkat firas sebab nak siap-siapkan dia tukarkan pampers cam biasa..dan tup..tup...
uwekkkkkkkssss... firas muntah..
ya Allah, ciannya anak aku...habis baju aku dan tudung aku terkena muntah firas.. ank aku tak sihat.. aku bgtahu hubby, dan kiteorang decide tuk cuti hari ni.. huhuhu..ciannya firas..

dan pagi ni jugak hidung aku dah start mengeluarkan air dan aku batuk tak henti-henti. aduhh.. seksanya sakit batuk ni, macam nak terkeluar dah semua isi perut aku ni. (padahal lum makan apa-apa pun lagi pagi ni :P) mata aku pun dah pedih-pedih ni, tapi badan aku tak panas.aku cek suhu aku sendiri 35.5 jek.. tak panas, tapi aku rasa sangat tak selesa.. aku cek suhu firas, dan ianya panas 36.7. huhu ciannya anak ibu. aku sesiapkan firas dan kiteorang lelekas pergi poliklinik nge kat area pt.raja ni je. nasib lah tak ramai orang..

Bila tiba giliran, masuk pintu bilik doktor dan doktor dan tersenyum-senyum.. bukan apa, doktor nge nih lah yang aku selalu jumpa sejak preggie kan firas, apa-apa nak tahu terus je jumpa doktor ni. doktor nge nih doktor pakat gynae gak, tp dia decide nak settle down dengan membuka poliklinik sendiri.. malas nak kerja kat spital gamaknya..asyik kene on-call jek. :) aik..melalut dah...

Masa nak tunggu giliran firas dipanggil, firas asyik meragam jek..tak nak duduk.. bila diri, pun tak mo gak.. huhu badan dia tak selesa, tu yg meragam jek ni.. masuk bilik doktor, dan doktor dah sahkan firas demam, batuk dan selsema sikit.. huhuhu..ni semua akibat jangkitan dari ibu.. dan demam tu rasanya firas dapat dr umah pengasuh lah. sebab cucu pengasuh tu demam kelmarin. huhu..tak apalah... hopefully demam firas dapat kebah dengan lekas. cian anak ibu nih.

Doc bagi aku mc..alhamdulillah alang-alang dapat dua hari terus..senang..dan esok aku boleh jaga firas kat rumah sendiri, dan tak perlu hantar rumah pengasuh..biarlah aku jaga anak aku sendiri.. sakit, baik, demam, batuk, semua depan mata aku sendiri..

 ayah suap ubat demam

ayah suap ubat batuk

hubby sedang menyuap ubat kat firas.. gud boi betul bila ayah yg suapkan ubat.. dengan ibu? hurmm... mengada lebih.. hihihi

moga batuk aku lekas pulih dan moga anak ibu kuat melawan penyakit...amin :)

0 orang dok baca: