^^ Dah Pandai Goceh..

hari ini firas dah 87 hari. :)..lagi 3 hari genaplah firas 3bulan. wahhh...kejapje 3bulan, pasni 13 bulan, pastu 3tahun, pastu darjah 3, pastu 13 tahun...wahhh..semua 3 tau. hahaha..
firas dah pandai goceh sekarang ni. tahu ke goceh tu apa? :)... goceh tu dah pandai borak2 dan bual2... apa yg dicakapnya tak difahami tapi..nak gak bergoceh goceh..hehehe...

hehe..sukanya aku tengok..masa mula-mula dia goceh tu, hati aku tersentuh sangat. air mata ni bergenang dengan tiba-tiba bila tengok firas goceh..sebab aku gembira sangat-sangat.. alhamdulillah firas membesar dengan baik dan dia membesar depan mata aku. satu-satu perubahan firas aku rasa dan lihat sendiri. akhirnya aku alami sendiri perasaan seorang ibu..

jadual tidur firas pun dah berubah sedikit demi sedikit..syukur. sebelumni, kalau malam dia tidur lebih kurang jam 3 pagi dia akan bangun dan berjagalah sampai ibunya nak ke sekolah. aduyaii..mana lah ibu larat kalau hari-hari begitu. tapi ibu ayankan jer...huhuh dan sekarang ni syukur, firas akan terjaga jam 2 lebih pagi.. dan aku main-main ngn dia, main pok amai-amai, zikir-zikir dgn firas, menari-nari ngn firas..pastu tak lama kemudian pasti dia akan tertidur. dalam jam 3 dia akan tidur dan akan bangun tuk kejutkan ibunya pi sekolah ni dalan jam 5lebih pagi. hehe...

firas..oooOOoOoo firas...mcm-mcm anak ibu nih.. tapi, apapun ibu tetap sayang firas... :)
siapa tak sayang anak oitt......
hanya orang yang tak berperikemanusiaan je yang sanggup buang anak.. aduiii..
manusia...manusia.. hurmm..


firas yang suka goceh :)

oh yer, firas ni guboi bila tinggal dengan pengasuhnya. kakmus tu kata,
"senang akak jaga firas nih, tak banyak ragamnya.."

hehehe...cuma kalau bab nak tidur..aduhh, hanya bapanya saja yang larat mendodoikannya. huhuh..


4 orang dok baca:

alyyani said...

nanee, goceh tu apa weh? aiyoo firas jenis bejaga malam eh? no wonder la pengasuh senang jaga siang. biasa gitu la. huhu...

mrs.lazura said...

aly, hehe goceh tu org2 jawa kata bayi dah cakap2, borak2, bual2 ngn kita..wlu tak paham apa butirannya..hhihi..
skrg ni aku tgh setkan masa tido dia balik. awal2 mmg tdo je siang, mlm berjaga je..skrg dh ok. alhamdulillah.. pengasuh aku jg sampai tghri je, pas skolah kul 2 aku amik dan aku xbg tdo. hahah main-main, goceh2..:)
hobi dia suka tdo siang dulu sbb ikut ayah dia ni haaa.....huhuhu

faiez said...

hikhik..jap je masa berlalu....Irdiena kan dr kasut size 1 dah 2..ni dah 3....xsedar

mrs.lazura said...

paiez, ha ah..heheh.. cptje,
irdiena dh pandai mntk adik lum? ehehe :))