Resepi: Lokan Bercili Serai..Rajinnya...... :P

aku tak pernah makan lokan. ape ntah lagi nak masak lokan.. hahah rupa lokan tu camana pun aku tak tahu? hahahah betapa jahilnya aku.. JAKUN sungguh aku nih. hahah org bandor lah katakan :P. bila tengok rupa lokan tu cmana, OOOoooOOo baru tahu....ala-ala kepah dan kerang gak rupanya lokan nih.

masak lokan? hahahahhaa...op kos lah bukan aku yg masak. hubby ku yang masak.hahaha cayalah! sesekali nak rehatkan tangan apalah salahnya kan? hehe..meh aku cite camana blh dapat lokan nih?

........adik ipar aku pegi balik kampung di pt.besar, di perjalanan ternampak kupang. nyum nyum katanya.. apa lagi, banyak betul kupang yang dibelinya. :) dan tiba-tiba..
"eh..eh..lokanlah. abang lan ngidam ni"...(baik betul adik nih, ingat gak kat abangnya) hahahaha.. terus dia menelefon abgnya yang sorang nih.. hubby ku siap pesan sampai 2kilo. mak aihhhh..banyak benor nak makan? hehehe hubby ku ni kalau bab-bab seafood memang laju aje. 

ni lah lokan :)

2 kilo..sape nak 'siang'? hehe

kupang pun ada :)

bila adik ipar aku sampai, aku siap siaga lah nak menyiang kupang dan lokan tuh..hahaha berat sngguh lokan nih. dah lah besar.. bila aku buka plastik tu, eeiiiiiiii bergerakkkkkk! huhuhu ia bergerak2 lah..hahaha (yeke?) ke ilusi aku je? seyessss aku jd seram, hahahaha...apa lagi, aku suh hubby menyiang nya. kuikuikui adalah alasan aku. :) pemalas sungguh bini nih..


aku rasa mula jam 4pm sampai lah ke jam6 baru hubby ku siap menyiang lokan tu. heeeeeeee tahannya. aku gak yg xtahan.. :P..
hubby ku mmg rajin kalau bab-bab seafood nih, dan hasil masakan hubby adalah Lokan Bercili Serai.. hahaha sedap bahhhhhh nyaman

lokan yg sedang dimasak oleh hubby


ni plak kupang yg dah direbus :)

kupang tu aku yang rebus..hahaha setakat rebus, semua pun pandai kan? :) jadi, menu kiteorang semalam adalah seafood..besh!

p/s: padahal kelmarin aku baru ckp ngn hubby, sedapkan kalau dapat makan seafood? (masa tu tgh tgk top rancangan masakan kat tb) :)).. alhamdulillah semalam dapat gak aku makan kupang dan lokan (seafood gak lah tu kan?)

0 orang dok baca: