^^ Jalan Time! Hoyeeeeeh

Petang tadi aku bawa firas berjalan-jalan di sekitar taman aku nih. sebab cuaca yang memberangsangkan, tidak panas dan tidak sejuk, maka kami ambil keputusan untuk bawa firas jenjalan naik stroller.. hoyehhhhh!
sebenarnya planning nak pusing-pusing taman ni dah lama, tapi sebelum ni waktu petang je asyik panas, petang jek asyik hujan, tak hujan lebat, hujan renyai-renyai....huhuhu rosak plan lah kan? so, tadi kami tengok cuaca agak okeh dan dengan segeranya aku menyiapkan si kecik firas dan kelengkapannya..

Alhamdulillah, walaupun kami pusing sekitar taman ni sahaja, firas amat behave. yelar, sebelum ni asyik dok dalam rumah je, bohsan gaknya si firas nih. hehe..dan mungkin juga dia teruja gaknya ibu dan ayahnya bawa pusing-pusing taman naik stroller tanpa berdukung bagai. hohoho..semangat dah anak ibu nih, tangan aku pun dah lelenguh je nih. nasib ayah firas ada..:)


cewahhh ibu nak interframe ngan firas :) 

ecehhh..ayah nak gak

lorrrr lentok plak dah, senangnya firas tido :)

larrr sampai umah pun tak sedar...

Firas suka jalan-jalan tengok luar.. matanya bulat je masa mula-mula naik stroller. baguslah haiiiii anak ibu ni.. tapi tak lama pastu alih-alih si firas dah tertidur pula.. hahaha baguslah pulak anak ibu ni tido.. kalau kat umah, tak adanya nak tido..matanya segar bugar.. agaknya stroller ni bergoyang-goyang..sedap gaknya nak tido :)) 

Hinggakan sampai ke rumah pun firas masih lagi tidur..siannya anak ibu nih, jadi kami biarkan saja firas tido sekejap dalam strollernya sambil hubby dok berkebun menanam sayur bendi.. hahaha bagus bagus, pasni takyah beli-beli kat pasar lagi ya..sayur bendi dah ada di rumah ni..:)

*kangkung ada, bendi ada, cili ada, limau kasturi ada, daun pandan ada..hehehe hubby aku tu terlebih rajinlah pulak...:P

4 orang dok baca:

faiez said...

alololo..dlu irdiena pun gini la gayanyer nanee oi....tunggu skit lg..kasi chance mama

nane n kerry said...

lain kali kalo firas xmau tido kt umah bwk jln2 naik stroller...

mrs.lazura said...

paiez, hihih tu lar pasai..layannnnz kan..:)

mrs.lazura said...

nane, hihihi baik! firas mmg kaki jalan..hihih:)