^^ Orang sibuk NE, aku plak sibuk dengan TC

Hehehe..apa tu NE? apa tu TC? hehehe...jeng jeng jeng..

NE tu Nora Elena..TC plak Top Chef..walau aku minat dengan cerita melayu, tapi di kala waktu jam 7petang pasti aku akan menonton top chef di saluran DIVA 702. aku semayang okeh, pandai-pandailah bahagi masa ya kawan-kawan. :) hahaha seyesss tak leh miss walau 1 episod. kalau miss 1 saat ke 1 minit ke 10 minit ke tu aku tak kesahlar...1 episod? hehe sungguh aku takleh miss.. aku jadi jatuh cinta plak ngan rancangan top chef. hebat masakan yang dieorang ni masak.. especially cara masakan dan juga hasil masakan yg dieorng masak. dalam tb nampak macam lazatt tapi tak de lar sampai aku nak tiru2.. :)) ye arrr...dieorang kan omputeh, kebanyakan masakan dieoang tu jadi lazat sebab banyak campuran wine. heeeeeeeeeee....

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ni lar top chef
host nya PADMA LAKSHMI. dia nih pelakon, model, pengacara, pengarang buku masakan.. korang agak berapa umur dia ni? well..well..well..umur dia dah 41 tau..(tak macam bukan?) perghhh badan cantik tu, muka pun cun :)..
dan chef nya TOM COLICCHIO. dia nih celebrity chef

wine? opkos lah haram bah..tapi memang nampak simple dan sikit orang-orang omputeh ni makan, tapi sekali makan sampai 3-4 dishes. perghh..agaknya perut dieorang ni banyak lagi ruang kosong gak nya. aku ni makan nasi 2-3 senduk pun dah kenyang bangatttt apatah lagi sampai 3-4 dishes. plak tu berat-berat makanan yang dieorang ni makan..contohnya cam daging rusa lah, daging kambinglah, daging burung merpati lah dalam satu masa yangg sama. ada sekali tu aku tengok dieorang kena masak buaya! hahahaha heeeeeeeeeeeeee... ntah hape ntah rasanya tu..uwekkkk :P

Sebenarnya aku ni takdelar tengok dari mula top chef ni. season 1 pun aku tak tengok. bila buka DIVA 702 ni aku mula-mula jatuh hati dan tangkap cintan dengan top chef 2..hehehe kenapa?? sebabnya ade SAM TALBOT. aku suka dia wehhh..dia ni cool. hahahaha cara dia masak pun nampak cool jer, orang lain cam gelabah tapi die ni ok jer..hahaha tambahan plak HENSEMMMMMM.. pada aku lar. uishhhhhhh pempuan, pempuan..(sambil geleng pala)..hehehe nk tahu tak yg mana sam? ni haaaa...tadaaaaa


aku suka! korang juga suka? bagus! bagus!...:) apa? korang tak suka? heee...sukati koranglah ya, yang penting aku suka! :)
Sam ni ada di musim yang ke 2 top chef. hehe.. dia ni masuk 3 orang cef yang ke final, tapi tak menang sebab tak de LUCKSS..hehe
dalam musim ke 2 top chef aku suka sam dan Iian Hall.. heehehe Iian tu aku suka gitu2 jer, mungkin sbb dia pemenangnya..so, aku pun jadi suka lah muahahahha.

dia nie bru 29tahun je, muda belia lg cam aku ni. cewahhhh..hihih..aisshhhh bestnya muda2 dah jd top chef :)
pastu kan, dalam top chef 2 ni gak ada sorang mamat chef nih perasan bagus, namanya marcel vignoren. heeeee...nama payahnya nak nyebut. :P aku xsuka dia! sebab dia berlagak bagussss, menyombong. heeeee kemudian dia ni suka menyendiri plak tuh. irritating betol. uwekkkk  yang tak tahannya, rambutnya ala-ala wolverine tu haaaaaa..heeeee i dont likeeee. euwww...


depa bertiga kat atas ni semuanya dari top chef musim ke 2. hahaha sebab mereka di atas ni lah aku dah start jatuh cintan nak tengok Top Chef....tadaaaaaaaa..peserta top chef musim ke2


Selepas musim ke dua patutnya musim ke3 kan? hehehe tapi di DIVA ni, ia lompat ke musim 5 dulu. hehehe aku yang ketinggalan atau diva ni main lompat2? hehe :P aku agakje..

Ini lar peserta musim ke 5..

heheeh pemenang tuk season 5 ni adalah hosea.. musim 5 ni ramai peserta yang boootaqqqq tau..:PP. sajeje lah tu dieorang ni nak tambat hati ketua juri iaitu Tom. mentang2 tom botak, saje nak botak gak depa nih :). Dan di musim ke 5 ni juga ada 'drama cintan'...flirt gitewwww antara hosea ni dengan leah. leah ni comeiii gak. dua-dua ni masing2 dah ada pakwe makwe, tapi still menggatal dalam top chef ni. chetttt!! curang tol. tapi kejap je..depa ni mangaku ianya satu kesilapan. (haimeh? hurmmmm)

ni lar hosea nya..

Dan petang tadi baru je top chef musim ke3 melabuhkan tirainya...hehehe sebenarnya ni semuanya ulangan, aku yang ketinggalan nak tengok. hahaha... beria benor aku ni kan? well....like i said, sukati aku lah :))
dan pemenang top chef musim 3 adalah HUNG...ni lah HUNG..


dia ni asal dari vietnam, tp dibesarkan di massachusetts..umur pun baru 29 jek. hihihih...kalau korang tgk top chef musim 3 ni, hung ni kalau buat kerja lajuuuuuuuu gilers. cepat..dan ada dalam 1 episod tu dia ni sgt careless, dengan jalannya yang sgt laju smbil membwa pisau hingga kan pisau tu hampir2 nak terkena Casey. perghh bahaya tol hung nih. masak mmg laju, tapi adakalanya ober konpiden sampai lupa nak perah jus lemon walhal menu tu namanya ikan salmon jus lemon..heeee kalutla hung ni! :P

ni lar peserta top chef musim ke 3


dan aku tak sabar nak tunggu minggu depan plak, top chef season berapa plak yang akan dimainkan di DIVA 702 nih? hehe.. nak masuk TC? berangannnnn! masuk jaguh kampung? hahaha pun jauh panggang dari api lah. hahaa sebabnya aku ni tak pandai masak masakan yang hebattttt! kalau setakat masak tu memang pandai.. hahahaha 

Dan kini, aku mmg suka tgk top chef. hihihi...:)

0 orang dok baca: