Resepi: Cokelat cip versi aku :P

aku try buat cokelat cip tau. bersungguh dok pi beli bahan-bahan tuk buat cokelat cip. bukan apa, hubby dah sound..
'oven tu dah bersawang dah, dah lama tak berasap kan yang?' 
aisey...kena perli plak dah aku ngan hubby. hurm..aku sengih jek :)

esoknya terus aku suh hubby teman g beli barang-barang nak wat kuih cokelat cip. hahaha...sonokkk! semua bahan aku amik, hubby bayor. cantek ahhh... pe lagi, mcm-mcm aku hamek..yg takde kaitan dengan bahan nk wat cokelat cip pun aku hamek..hehehe..(mik kesempatan :P)

maka, kelmarin..aku buatlah cokelat cip nih. beria-ia aku wat, dahlah pose haritu..huhu baunya menusuk-nusuk hidung, mengoda-goda tekak rasa cam nak buka pose time tu gak..hihhihihi syukurrr iman aku kuat lagi :)

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..ni lah hasil cokelat cip aku :)

hehehe...ni versi kuih bangkit yo ;P

hahahaa..hasilnya sebijik cam kuih bangkit.. hubby siap perli,
'sodap nya cokelat cip bangkit ni ye yang?'

adehhhhh...hahahaha aku yang tak pandai atau resepi yang salah? hahahah...(time ni lah nak salahkan resepi konon...cettttt!)

kalau korang rajin, torailah yo....aku ni cube-cube jek :)
ni resepinya


 Bahan-Bahan:
 180gm butter

       120gm gula kastor
       450gm tepung naik sendiri
       50gm tepung jagung
       2 biji telur
       cokelat cip


       Pukul butter dan gula hingga berkrim, masukkan telur dan kacau rata. kemudian masukkan semua bahan lain     tu    satu persatu, gaul hingga mesra. buat bulat-bulat dan letak cokelat cip. Bakar pada 180 darjah celcius,               
       masak sehingga 10-15 minit.         

       korang jangan lupa letak serbuk koko yer, biar lg golap..aku lupa nk beli..hihih tu yg nampak cam kuih 
       bangkit.. hihihih

0 orang dok baca: