^^ Dan, Aku Yang Tiba-Tiba Sakit..

Malam tadi ntah kenapa aku tak boleh tido dengan nyenyaknya. perut mengeras..sakit lama, sakit sekejap sekejap. aduhh tak boleh tahan nih. sakit mengeras yang aku tak pernah rasa. (yelar..first time kan?) tak tahu macam mana rasa dan perasaannya.. 
yang, esok kita g spital lar.. sakit lar..
^^
aku mengadu pada hubby. hubby pun dah dok risau tengok aku yang tak keruan dan tido tak lena.. cianlar hubby, tapi aku dah mmg sangat tak sakit malam tadi nih.. nak tido pun dah tak leh sangat, tido-tido ayam je. Cenggini.. pagi semalam kan Cuti Maulidur Rasul.. bangun dari tido rasa nak terkucil :P dan tengok-tengok ada "tanda" sudah keluar.. (korang tahukan apa?) bukan air tau..yang lagi satu tuh. ok ok nanee, rilexxxx.. aku ingat pesan doc, dia kata if u rasa contraction, u ambil masa.. if setengah jam-setengah jam, u jangan risau..teruskan ambil masa.. tapi, kalau u rasa sakit mengeras tu kerap dan selalu dalam 5-10minit, standby ye. ambil masa dan kemudian terus datang hospital. tapi, u jangan lalu kecemasan..normally kecemasan untuk accident case.. u terus naik ke tingkat 2 dan reg.
ok doc, menurut arahan!
^^
dan pagi tadi aku sms pada gb dan gb reply ok-selamat.. :) aku terus ke hospital dan bila sampai di o&g, aku terus diarahkan tukar baju dan masuk ke labour room. hohoho bunyik mcm nk beranak dah kan? :P TAK!.. ada sorang nurse tu dok pasang mesin kat perut, dengarlah jantung baby yang berdegup laju.. hohoho aku yang nerbes ke baby yang nerbes nih? ambil tekanan darah lar, itulah, inilah. hehehe.. dan tak lama kemudian ada sorang nurse ni datang..aku rasa otai antara nurse-nurse yang ada.. hohoho..


^^
u dah sarapan? aku jawab belumlar sis, tak sempat tadi..terus datang sini.. dia senyum dan geleng kepala :P ok, nanti u nak makan apa? wholemeal bread with milo? bubur?...aku jawablah wholemeal bread n milo.. tapi, aku heran gak nape dia tanya cenggitu.. nape sis? i kene admit ke? a ah mungkin.. tapi tnggu kata doc lah kejap lagi... aiyarkkkkkkkkk dunt want lor..(dalam hati je)..tak kan dah kene admit kot? hurm..cepat sangatlah.. ntah-ntah bukaanku pun masih kecil lagi..


^^
lama gak aku tunggu dalam labour room tu, nasib baik encik hubby boleh masuk teman, dan adalah pemangkin untuk aku mengurangkan nerbes aku nih. hehe..yelar sape yang tak nerbes babe.. dap dup dap dup jantung nih. muka pun risau dah. then, doc pun masuk.. sambil senyum dan macam biasalah..
ok, u kangkang sikit yer..i nak cek. (opssss 18sx) :P
^^
alarrr..lagike? huhuhu..sakitnya mak oihhh. doc pun kata, takde lagi nih. baru 2cm nih. mari i stretch kan lagi..haaaaaaaaaa?? hohoho aku pun nak tak nak redha je lar. terima seadanya. aduhhh..aku menahan sakit, nak berpaut pada hubby, hubby dah keluar pulak dan tak leh tnggu kat dalam. huhuhu..ok ok aku still maintain..then doc pun cakap..
u kene admit ward ye. nanti u jalan-jalan lagi dan ada bukaan lagi.. petang sikit i datang balik cek, dan kalau ada i terus pecahkan ketuban u ok.?
^^
what?? huhuhu..terus aku jawab, tapi kan doc..i tak nak dok ward.. huhuhu kalau i datang petang je nanti dan u cek, ok x? doc dah senyum :) oklah.. u tak payah datang, kalau u rasa sakit yang sangat, dan kerap mengeras..u terus datang ok? kalau tak mengeras, dan ok.. kita jumpa appoinment on 21st feb nanti...(bla...bla...bla...bla...) doc membebel, dan aku yang tak larat nak tulis. aku angguk, aku senyum dan aku mendengar dan bla..bla..bla..bla..  doc bagi green lite, so aku tak payah admit ward. hehe alhamdulillah.. bukan taknak dok ward, sebab aku mengenangkan bukaan yang masih kecil jadi dok rumah lagi ok kot. xjauh sangatlah hospital tu dengan rumah aku, dalam setengah jam jek. :) lagipun encik hubby boleh jadi kimi raikonen lah..dunt worry..hahahaah :P


^^
seyes aku tak tahu macamana nak gambarkan perasaan aku time tuh. sebab musababnya memang takde pengalaman langsung dan aku hanya boleh tanya-tanya pada mak aku, sil aku, kawan-kawan aku je. huhuhu..lain orang lain caranya. ada kawan-kawan aku yang sepatutnya due lagi lewat dari aku tapi sudah selamat bersalin, alhamdulillah.. dan mungkin bb masih lagi seronok duduk dalam perut ibu ya bb? :) 


^^
dan setelah selesai semuanya, aku pergi berpoya-poya dengan hubby makan brunch, breakfast+lunch soto plus begedil di bukit pasir. aduhhh sedapnya menjilat jari dan hubby still dengan faveretnya asam pedas berlaukkan ikan merah. hari ini aku dan hubby tak pi scool dan bila sampai ke rumah, kami terus bantai tido. sian kat hubby sebab malam tadi tak cukup tido..biarlah dia tido. dan aku telah mendapat mc 2 hari, tapi hubby tak dapat. hehehe..(u nak potostat i punya ke yang?) heheehe kalaulah boleh yang oit... u amik cuti tahun aje okeh? :)


^^
dan di saat ini, aku yang tengah standby jek menunggu saatnya dan menghitung hari.. :( 

5 orang dok baca:

Ateh Salim said...

Semoga dipermudahkan....dan selamat menjadi seorang ibu !

Mrs. Simplicity said...

aiseh, suspen aku baca sampai ke noktah terakhir. :) cari air kelapa muda. cepat sikit bersalin. dengan izin-Nya... take care nanee and baby :)

FeiZura said...

cikgu ateh: terima kasih ya. doakan saya ya :)
alya: aku pun tgh suspen nih. perut mengeras, lembut, mengeras jek.. doakan aku eh

faiez said...

bby kasi mummy suspen skit...bg chance nk manja2x ngan babah....hihi

FeiZura said...

tu lar paiez....nak manja2 dulu ngn babah dia dulu nih. heheh sbb tu bb main cak cak :)